torstai 19. helmikuuta 2009

Uusi metodi


Kollegani on tehnyt tutkimustyötä. Hän huomasi, että kun laittoi oppilaan käytävään, tämä oppikin enemmän kuin luokassa istuessaan. Käytävässä seisoessa oppilaalle tulee pakonomainen tarve kuunnella korva ovessa kiinni, mitä luokassa puhutaan ja mistä hän mahdollisesti jää paitsi. Näin ollen kielen sanoja oli jäänyt päähän useitakin. Luokassa istuessa olisivat opettajan sanat vilahtaneet tukan ohi jälkeä jättämättä.

Tämän huomattuaan opettaja laittaa käytävään aina eri oppilaan, että muutkin saavat oppia. Olisi paha juttu, jos vain yksi oppisi kaikki sanat eikä muille jäisi mitään.

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

:D Uskomattoman upea metodi!

isopeikko kirjoitti...

Kielletyn hedelmän houkutus :)

Clarissa kirjoitti...

"Alla sätt är bra utom de dåliga:)" No. pääasia että metodi toimii!

Anonyymi kirjoitti...

okke...mäkin meen seuraavalla työpaikan seminaarissa oven taakse, tai en mee ollenkaan luokkaan vaan jo heti kättelyssä oven taa ja painan korvani oveen kiinni...josko sitten ei nukuttaisi ja jotakin jäisi tupeenkin alle. Ei paha idea ollenkaan, uteliaisuus voi olla aina välillä valttiakin.

Rouva Nordman kirjoitti...

Heh hee! Tuon metodin olisi pitänyt voittaa se Opin avain-palkinto!

Kirlah kirjoitti...

Kielletty hedelmä on ihmeellinen asia.

Jos menen luokkaan eikä kukaan tee elettäkään siirtyäkseen lorvimasta mukaani, kiellän tulemasta kokonaan. Johan tulee kiire.

Jos sanon kirjan sivunumeron viisi kertaa, ei kiinnosta ottaa sivua esiin, mutta jos en sano enää toista kertaa, tulee hoppu saada selville, mikä sivu on meneillään.