perjantai 14. syyskuuta 2007

Muisti se pelaa edelleenkin - mutta miten


Tuleekohan tästä sellainen blogi, jossa joudunkin kertomaan, mitä kaikkea kulloinkin olen unohtanut ja töpeksinyt, vaikka kaikkea muuta alunperin meinasin kirjoitella.
Jo eilen oppilaat sanoivat minulle, ettei tänä aamuna tarvitse minun vaivautua kahdeksaksi kouluun, koska he kaikki kirjoittavat syksyn yo-kirjoituksissa äidinkieltä. Selvä peli! ajattelin.
Mutta kuinkas kävikään. Aamulla työntäydyin kuitenkin kouluun ja ihmettelin, missä oppilaat ovat. -No, eihän siinä mitä, sainpahan vapaata ja aikaa lueskella toisten blogeja.
Ei minulle vieläkään valjennut, että niitä kokeitahan pitää jonkun valvoakin, ennen kuin näin käytävällä narut ja laput, joissa luki isolla: Ylioppilaskirjoitukset! Ole hiljaa!
Tietysti olin sopinut opettavani suomea vaihto-oppilaille juuri noina valvontatunteina.
Kun rupesin niitä perumaan, oppilaat sanoivat, että eivät he olisi muutenkaan voineet tulla, sillä paikallislehdestä tulee joku heitä haastattelemaan. Ou jee, kiva kun meillä kulkee informaatio ja muistikin pelaa!
Minulle oli laitettu vielä yksi valvonta klo 15-16, sillä yhdellä oppilaalla on mahdollisuus kirjoittaa pari tuntia pitempään kuin muut. Siinä kohtaa kuitenkin onni vähän potkaisi, sillä oppilas olikin valmis jo ennen tuota, joten nyt joutaa kirjoitella tällaisia tarinoita.

Ei kommentteja: